tirsdag 12. august 2014

Fremme

Hei! Her kommer en liten oppdatering.

Nå har jeg startet året mitt som amerikaner. Jeg sa farvel til Norge mandag morgen 5. august og satte meg på flyet til Oslo der jeg skulle ta flyet videre til NY. Jeg tilbrakte 4 fantastiske dager der med andre utvekslingsstudenter fra Norge, Sverige, Danmark, Tyskland og Finland. Dag 1 gjorde vi ikke noe spesielt. Dag to gikk til sighseeing i Manhattan, vi dro også over til Brooklyn for å se "the skyline of New York". Dag 3 var "free day" som gikk ti shopping, og vandring i byen. Vi var også på toppen av Rockefeller Center hvor du får fantastisk utsikt over hele byen. Dag 4 reiste vi til Six Flags som er en svær fornøyesespark.

9. august var dagen jeg skulle fly til Houston, Texas og møte min nye familie. Jeg var utrolig spent hele flyturen og det var så deilig å endelig komme frem etter 8 timer med reise og venting. På flyplassen stod Kim(mor), Darrell(far), Jordan(søster) og Luke(Jordans kjæreste) og ønsket meg velkommen. Da jeg hadde fått all bagasjen, kjørte vi til en skikkelig Texas BBQ-resturant før vi dro til mitt nye hjem.(som er helt utrolig fint!!)

Dagene i mitt nye hjem har gått til inflytting, spising, handling, treffe nye folk, avslappning og ikke minst bading.(De har basseng i hagen) Det er utrolig varmt, og den høye lutfuktigheten gjør det ikke mindre varmt. Igår var det 38 C! Idag får vi besøk av noe av slekten deres, det blir koselig!


Skolen begyner ikke før 25. august, så jeg har noen fridager igjenn, men det er noe jeg gruer meg ganske mye til. Skolen er enorm og vi må bytte klasserom hver time. Skolen har over 3000 elever og når alle disse skal finne fram til sitt klasserom på likt blir det fort kaotisk...


Her kommer noen bilder fra NY















 Freshly made lemonade
 The skyline

 Brooklyn bridge



 Central park

 

 "Orange is the new black" inspilling! Vi kom for sent...

 New York Sandwich

 Time Square

 Six Flags
Her ser du bilde av verdens høyeste og USAs raskeste berg-og-dal-bane. Det var RÅTT!

Stine Gudmestad

1 kommentar: